De 'Best of the Best'-awards voor Hyundai

Hyundai maakt niet alleen indruk met moderne en aantrekkelijke auto's, maar excelleert ook in het gebied van merkdesign en communicatie. Bij de uitreiking van de Red Dot Award: Brand & Communications Design 2024 ontving Hyundai maar liefst zeventien onderscheidingen, waarvan drie de 'Best of the Best'-awards. Hyundai heeft deze prijzen ontvangen voor de volgende producties: 

The Ad That Should Have Been

De campagne ‘The Ad That Should Have Been’ brengt een ode aan de terugkeer van de Pony Coupe Concept, Hyundai’s allereerste conceptauto en een belangrijk onderdeel van het design-DNA van het merk. Het design van de advertentie is speciaal ontworpen om autoadvertenties uit de jaren 70 na te bootsen. Hyundai hoopt hiermee de autoliefhebbers van nu het gevoel van de gouden tijdperk van autoreclame te geven. 

Autonomous Driving Technology by Hyundai IONIQ 5 Robotaxi

In de reclamefilm ‘Autonomous Driving Technology by Hyundai IONIQ 5 Robotaxi’ wordt getoond hoe de Robotaxi’s veilig rijgedrag vertonen en zorg dragen voor hun passagiers. De film schetst een toekomst waarin iedereen, ook mensen met een visuele beperkingen, zich vrij kunnen bewegen dankzij slimme mobiliteitsoplossingen. 

'Unveiling E-GMP’- tentoonstelling

De Unveiling E-GMP’-tentoonstelling’ presenteert, door middel van een live robotshow, zowel de technologie als de schoonheid van Hyundai’s nieuwe EV-platform E-GMP. Deze vindt momenteel plaats in het IONIQ Lab in Bangkok, Thailand. 

Naast de drie ‘Best of the Best’-awards, won Hyundai ook nog 14 andere ‘Winner’-awards. Onder andere voor de campagnes  ‘Dogbility’ en ‘How Far We’ve Come’ voor de FIFA Women’s World Cup in de categorie reclame, en in de categorie Film & Animatie voor de campagne van de Hyundai IONIQ 5 Robotaxi en de FIFA Women’s World Cup.

“Het voortdurende succes van Hyundai bij de Red Dot Awards benadrukt de kracht van ons merk en onze communicatie”, aldus Sungwon Jee, Senior Vice President en Global Chief Marketing Officer van Hyundai Motor Company. “Met deze initiatieven tonen we onze toewijding aan innovatie en onze merkfilosofie, Progress for Humanity.” De awards onderstrepen hoe Hyundai uitblinkt in merkdesign en communicatie. Veel van deze projecten hebben ook al andere prestigieuze prijzen ontvangen, zoals de iF Design Award 2023, de IDEA Design Award 2024 en de New York Festival Advertising Award 2024.